Cum s-a zbătut Apple să țină Netflix în magazinul de aplicații: documente interne, scoase acum la iveală
Din 2018, nu mai poți cumpăra abonament la Netflix direct din magazinul de aplicații al Apple. Dar până să se ajungă acolo, situația a fost tensionată.
Apple a fost văzută dintotdeauna ca o companie cu un sistem extrem de ermetic. Cei care voiau să facă parte din el ar fi trebuit să respecte niște condiții dure. Unele în favoarea utilizatorilor de Apple, cum se întâmplă cu noua politică de confidențialitate, altele pentru avantajul financiar al companiei.
În 2018, mai multe companii, în frunte cu Netflix, Amazon și Spotify, s-au retras din înțelegerea cu Apple pentru a nu mai plăti 30% din valoarea abonamentelor cumpărate prin intermediul magazinului de aplicații al gigantului din Cupertino. Cu alte cuvinte, utilizatorii care doreau să fie abonați la aceste platforme o puteau face oriunde în altă parte, dar nu prin intermediul Apple.
La vremea respectivă, Apple n-a dat senzația că îi pasă foarte tare de acest lucru. Acum, însă, documentele interne arată că a încercat să țină cu dinții de Netflix.
Apple a vrut să țină cu dinții de Netflix
În cadrul procesului dintre Epic Games și Apple, care se desfășoară în această perioadă în Statele Unite, au ieșit la iveală și mai multe documente interne din trecutul companiei și modul în care s-a raportat la plecarea Netflix din magazinul de aplicații.
Angajații companiei lui Tim Cook ar fi propus chiar ca platforma de streaming video să primească un tratament diferențiat. Cel mai probabil, s-ar fi discutat o reducere a taxelor doar pentru acest serviciu. Cu alte cuvinte, Apple să nu mai rețină procentul de 30% din valoarea abonamentului Netflix cumpărat din interiorul App Store.
O altă propunere ar fi fost oferirea de reclame gratuite pentru Netflix și folosirea unei părți dintaxa percepută pentru promovarea serviciului.
Oricum ar fi fost, însă, nu s-a ajuns la o înțelegere, pentru că Netflix, la fel ca alte platforme nemulțumite de taxele impuse de gigantul din Cupertino, au plecat. Între timp, și Apple a venit cu propriul serviciu de streaming video cu care se bate, practic, pe aceeași felie cu Netflix.
Netflix, Spotify, YouTube și alte companii care n-au mai fost de acord să permită abonarea utilizatorilor prin intermediul App Store sunt jucători mari și și-au permis să facă asta. Cei mici nu pot pleca așa ușor și depind încă de sistemul Apple. Vor să atragă cât mai mulți utilizatori și, vrând-nevrând, sunt de acord să plătească „taxa Apple”.
Sunt obligați, deocamdată, să joace după regulile impuse. Și chiar dacă mulți experți susțin că practicile Apple par abuzive, autoritățile de reglementare din America nu prea au acordat atenție acestui subiect.